29 januari 2011

Omtanke värmer

Igår väntade jag med spänning på ett besked från en tjänst som jag sökt. Vi var 4 som blev utvalda för intervju på företaget, sedan blev jag och en till utvalda till en sista intervju. Allt kändes så bra och jag trodde verkligen att nu var det min tur. Jag hade alla kvalifikationer som krävdes och lite till. Men tyvärr ringde mannen från företaget igår efter lunch och meddelade att den andra personen fick jobbet. Så besviken och ledsen jag blev. Det kändes så tungt....

När jag kom hem senare på eftermiddagen ringde det på dörren, det var ett blomsterbud. En "gammal" nära vän hade skickat ett stort fång underbara tulpaner till mig med ett gulligt kort. Sådant värmer enormt mycket.... och så kom det några tårar till.

Men det är bara att ta nya tag, snart dyker det upp ett ännu bättre och roligare jobb. Eller är det kanske inredning jag ska arbeta med, mitt stora intresse.



Bilder: Annehem

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...