7 juni 2012

Klätterväxter på spaljen?

 
Pipranka

Kaprifol

Klematis
Igår byggde F om en spaljé på baksidan där vi haft Klättrande Humle. Det är otroligt som den växer, nästan så att det när hur det växer. Den nya spaljén är mycket bredare och större så att vi kan få plats med fler växter och blommor så att det blir som en tjock grön vägg av växter. Frågan är bara vad vi ska ha mer än Humle. Jag gillar Pipranka med de stora fina bladen, Kaprifol är fint och även Klematis. Det viktiga är att klätterväxterna klarar mycket skugga och lite sol. Att blanda Humle med vita Klematis kan bli fint. Det får bli helgens projekt att hitta passande växter och sedan plantera, ett kul projekt.
Jag tar även tacksamt emot förslag från er bloggläsare. För er information så är väggen bakom spaljén gul, så därför vill jag inte blanda in för mycket färger på blommorna.
När allt är klart lägger jag så klart upp bilder på hur resultatet blev.

Ha en trevlig torsdag!
För oss ska den avslutas med picknick och bränboll tillsammans med sonens klass.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har pipranka och blåregn på en spalje, det är både fint och växterna är tacksamma och dekorativa.

Tack för en trevlig blogg
/Pia

ANNETTE sa...

Tack för ditt meddelande! Alltid kul att få feedback från er läsare.

Annette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...