13 januari 2013

Dagens projekt - lasering av bänkskivor

 
 
 
Hej på er, hoppas helgen har varit bra!
 
Idag har jag oljelaserat våra bänkskivor i köket. De behövde fräschas upp, och då tänkte jag att det kunde vara snyggt med en ännu mörkare nyans. När vi flyttade in i vårt hus och valde kök, så var bänkskivan i vanlig ek. Sedan har den fått mörkare och mörkare ton efterhand när jag oljat in den. Senast jag laserade blev det en riktigt mörk ekfärg, det blev snyggt. Men eftersom vi har en del svarta detaljer lite här och där i huset tänkte jag att denna gången ska bänkskivan bli riktigt mörk, nästan svart. Jag beställde en oljalasyr som har färgnamnet tjära. Men tyvärr blev det inte så mörkt som jag hoppats på, så nu ser den nästan  ut som innan, men fräschare såklart. Så frågan är hur jag ska göra nästa gång för att få den mörkare.... detta måste undersökas. Återkommer med före och efter bilder imorgon när det har torkat. Vi får se om det syns någon skullnad
 
Nu ska jag förbereda lite inför veckans aktiviteter och jobba en stund.
 
K r a m
Annette
 
 
 
 


2 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Svart bets?
Så snygg den är, den svarta brickan med små fötter ;)
Kram /Maria

svart vitt och rött sa...

Mörkt till det vita och svarta kommer att bli kanon! Tyvärr är det alltid svårt att veta hur betsen kommer att bli... det tycker jag också. Ha en fortsatt go kväll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...