20 januari 2013

Pulkaåkning - klarblå himmel och kyla

 
 
 
Idag har vi haft en solig och kall dag här i Skåne, minus 10 grader minsann. Vi har varit i pulkabacken med kusiner och kompisar för lite friluftsliv. Det var skönt att solen lyste, för den värmde en del. Tyvärr så fryser jag lätt om fötterna, och trots att jag hade inhandlat rejäla stövlar som ska vara varma och tåla kyla, frös jag ändå.
Frågan är om det finns riktigt varma stövlar som jag inte fryser i? 
Har ni några bra tips på skodon som tål minus 20 grader eller liknande, hör gärna av er!!
Det är ju roligare att vara ute om man är varm, eller hur?
 
 
 
 
Så härligt det var att komma ut i solen och få lite frisk luft och rosiga kinder.
Det känns ju extra bra att komma hem och fika när man varit ute och fått flite risk luft. 
Det får nog bli en brasa också, mysfaktor på hög nivå.
 
Ha en fortsatt bra söndag alla,
 
K r a m
 
 
 
 


2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Härliga bilder...men lite snö ;) här hos oss har vi lite mer, fniss...kika in hos mej...har också vinterbilder på bloggen idag :))
Kram kram
Bia

Livsnjutaren sa...

Så härligt det låter trots frysande fossingar. Jag höll på att frysa tårna av mig när jag var ute och jobbade (små dragiga propellflyg, du vet...) i början av december men nu har jag rått bot på det hela genom att införskaffa innersulor av ull och tunna ullsockor. Är varm och god en hel dag på jobbet nu. Och när jag kommer till hotellrummet är jag dessutom helt torr om fötterna! Ull är grejer det! Kramis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...