12 februari 2013

Fettisdagen




Idag är det helt ok att frossa i semlor....

Jag äter gärna semla, men helst i liten söt storlek som finns på många bagerier idag.
Eller bakar jag egna små söta bullar, och då med ganska rejält med kardemumma. Jag gröper ur bullen och blandar med mandelmassa och grädde som läggs i urgröpningen. Vispad och helst spritsad grädde med en aning socker i. Idag upptäckte jag att spritsen var trasig, så jag tog en plastpåse och klipte ett hål i, det gick bra det också.

De här bullarna hade dock mormor bakat idag med vår lilla skatt som var hemma från skolan.

Hoppas ni också njutit av en semla idag.

Vi ses imorgon,

k r a m
Annette



 


2 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vilka goda semlor och så fina de var! Ser att det är första gången jag är inne hos dig! Du har en jättefin blogg! Jag lägger mig som följare!
Kram Helena

Jennica... sa...

Vilka fina semlor!
Och jodå...jag smaskade också på semla igår kväll. En liten en, för precis som du skriver så räcker det ju faktiskt. Mina knasiga barn ville inte ha semla utan fick välja vad de ville, och valde då Delicato bollar!! :)
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...