27 juni 2013

Granit på vår spis




När vi flyttade in i vårt hus installerade vi en kamin och byggde som en gammaldags öppen spis runt omkring. På den nedre kanten av spisen placerade vi tegelstenar som dekoration. Jag har länge tänkt ta bort dessa tegelstenar och lägga svart granitskiva istället. Nu när vi målade om i vardagsrummet passade vi på att även göra detta. Så fint det blev, och det passar så bra till allt övrigt i rummet. Det är inte helt klart, det ska putsas lite runt omkring och målas. Men det gör vi efter sommaren. 

Jag har letat efter en bild med spisen som den såg ut innan, men hittar tyvärr ingen just nu. Det är kul med före och efter bilder,får se om jag kan hitta den framöver.

Tjingeling,  




4 kommentarer:

Sofi sa...

Hej Annette!

Har hittat hit Annas blogg, hon visade flera fina bilder från ditt hem och jag blev helt såld! Vilket fantastiskt vackert och genomtänkt hem du har!
Jag får så mycket inspiration!:)
Nu ska jag fortsätta kika runt här.

Ha en jättebra dag!

Kram Sofi

Lisa sa...

Så vackert, kul med lite förändring.
Hälsar Lisa

ANNETTE sa...

Hej Sofie!
Tusen tack för värmande ord. Så glad jag blir att jag kan ge inspiration.
Ha en fin söndag
Kram Annette

ANNETTE sa...

Tack så jätte mycket! Ja, visst är det kul att förändra.
Ha en fin söndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...