19 augusti 2014

En kväll med Virya yoga



Ikväll har jag provat på Virya yoga. Det var riktigt skönt och vissa övningar var ganska jobbiga. Jag kommer förmodligen ha lite träningsvärk imorgon,,,,

 Jenny som har yogan har nyligen öppnat sin studio och är ganska ny som instruktör. Men så duktig som hon var, kan man tro att hon aldrig gjort något annat!    

Viryayoga är en dynamisk yogaform som är utvecklad av yogaläraren, dansaren och författaren Josephine Selander och naprapaten Malin Flinck.
Fokus ligger på hälsosam biomekanik, men också på glädje och energi. Målet är att erbjuda en yogaform som på ett metodiskt och lättsamt sätt gör att vi finner storheten, styrkan och glädjen i vår egen kropp och vårt sinne. 
Om jag bestämmer mig för att börja på yoga kommer det att bli Virya, den tilltalade mig och kändes bra för både kropp och själ. Jätteskönt, bra träning och avslappnade.
Nu måste jag nog släcka, så att jag orkar upp tidigt imorgon bitti.

Namaste & God natt!



1 kommentar:

Life´s Silverlining and I sa...

Låter som något även för mig! Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...