17 december 2014

En vecka kvar...




Tänk att idag är det bara en vecka kvar till julafton, jag hinner inte med.....

Bara en vecka kvar och vi som inte har julbakat och pysslat så som jag egentligen skulle vilja. Tiden bara rusar fram, och det är mycket som ska hinnas med på jobbet, så tyvärr finns inte den tiden man skulle önska här hemma. Men innan i veckan ställde vi in granen och klädde den. Vi hade julmusik på hög volym i bakgrunden. Jag gjorde även en krans med dekorativa äpplen som nu ligger på ett bord utomhus vid entrén. Visst blev den fin? 
Men tyvärr tänkte jag inte så långt att även fåglarna tyckte den var fin och god.... Så i morse var 3 av 5 äpplen uppätna!! Ja ja, jag får väl göra en ny och ha den inomhus istället. 

Till helgen ska vi nog göra lite julgodis, och plantera lite fler hyacinter. 





Vår gran är inte stå stor, men den är ganska söt....











4 kommentarer:

Maria sa...

Använd rödlök istället:) kram

ANNETTE sa...

Smart, men det hade vi inte hemma! Nästa gång ska jag använda lök! Kram

Hemma på Sjuan sa...

Vilken söt gran hos er. Så fint pyntad. Här hemma blev det också en liten gran. Kram Suss

Unknown sa...

Fint du har!God jul! Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...