18 februari 2015

Kyckling chili & curry

 

 
Idag testade jag en enkel men super god kycklingrätt som jag inte gjort på länge.
En väninna tipsade om den för några år sedan och hennes barn älskar den.
 
Grundreceptet är följande:
 
Dela några kycklingfiléer och lägg i en ugnsfast form. Blanda 5 dl matlagningsgrädde (eller vispgrädde) med 0.5-1 dl Chilisås och 1 msk curry. Salta och peppra kycklingen och häll gräddblandningen över kycklingen.
Jag gillar stark mat, men eftersom inte barnen är så förtjusta i det, så använde jag bara detta.
Men ett tips ät att ta i lite cayennepeppar och få det där extra stinget.
 
Jag skulle också kunna tänka mig att lägga i stekt lök och smörstekta champinjoner, men det funkar inte heller för våra barn tyvärr.
 
När gräddblandningen hällts över kycklingen, ställ in i ugnen i 200 grader cirka 1 timme.
 
Servera gärna med ris och en fräsch sallad.
 
 


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...