8 oktober 2015

Ny inredning i cafédelen

 
 
 
 
I våras fick jag ett roligt uppdrag på jobbet. Vår cafédel behövde "piffas till".
Inredningen kändes omodern och stämde inte in med företaget längre. Dessutom ville vi inte bara kunna äta och fika där, utan även kunna ha spontana möten.
 
Vi var 4 st som ingick i en projektgrupp där vi fick en budget och olika ansvarsområden.
Jag fick ansvaret för inredningen och skulle återkomma med ett förslag. 
 
Jag började med att göra en moodboard där jag klippte in förslag på möbler, färger, textilier mm.
På så sätt blev det lättare att presentera idéerna och visa vilken känsla man ville förmedla.
 
När sedan idéerna fick godkänt, kunde vi äntligen påbörja projektet. Jag o en kollega hjälptes åt med inhandling mm. 
Parallellt arbetade en annan projektgrupp med en modern köksvägg för alla våra nya kaffemaskiner. Känslan skulle vara café och mötesplats i modern stil. 
  
 
 
Så här såg det ut innan uppfräschningen....
 
   
Så här blev det....
 
 
Vi skickade de gröna skärmarna till en tapetserare som klädde om dem i ljusgrått tyg. Snyggt eller hur? Vissa väggar som tidigare var gröna, målade vi om till ljust grå.
Den röda mattan byttes ut till en sober i mörkgrått med svart kantband.
 
 
 
 
 
Här är från andra hållet före...
 

....och efter...
 

De svarta caféstolarna PS 2012 och den grå hörnsoffan Söderhamn är från Ikea.
Borden behöll vi från tidigare.


 
På borden står en dekorativ lykta från HM home med led värrmeljus från Ikea.
Eftersom vi inte får ha levande ljus på kontoret passar detta bra och blir faktiskt riktigt mysigt.





 
De snygga kuddarna är från Mio, som passade perfekt till soffan.


I en annan hörna har vi en mindre soffa med 2 fåtöljer, Villstad från Ikea.
En annan bra plats för en fika eller spontant möte...
 
Det känns som kollegorna trivs i den nya miljön och sofforna används flitigt till möten.
Jag är nöjd och tycker att det blev som jag ville.
Ett kul och inspirerande uppdrag!
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Maria sa...

Så fiiiiint! Duktiga du!

Sifa sa...

Det blev ju supersnyggt! jag gillar verkligen soffan och ljusen av plast :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...